رئیس مجلس با مردم طبس دیدار کرد

یزدفردا:دیدار عمومی و مردمی رئیس مجلس شورای اسلامی با مردم شهرستان طبس در صحن امام خمینی (ره) آستانه مقدسه حضرت حسین موسی بن الکاظم (ع) برگزار شد.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد،"علی لاریجانی" در این مراسم با اشاره به واقعه پنجم اردیبهشت گفت: کسی در دنیا نام طبس را نمی شناخت اما مقدرات طوری رقم خورد که کتابهای زیادی در رابطه با این سرزمین نوشته شد و سرافکندگی دولت آمریکا دراین سرزمین اتفاق افتاد.
وی افزود: موضوع طبس همیشه در ذهن آمریکائیهاست و آنها از نام صحرای طبس هراس دارند.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ابعاد این حادثه، ابعاد ارزشمندی است که جوانان باید آن را مطالعه کنند.
وی با بیان اینکه کالبد شکافی و به رخ کشیدن لایه های درونی این حادثه ضروری است ، بر اهمیت ایجاد موزه ای در این رابطه تاکید کرد.
لاریجانی خاطرنشان ساخت: حرکتی که مردم در لانه جاسوسی آمریکا انجام دادند، صدای بلندی بود تا دشمنان بفهمند که ایران جائی برای مستکبران و زورگویان نیست به این دلیل آمریکا به فکر سامان دادن یک اقدام نظامی پیچیده افتاد.
وی ادامه داد: اگر چه مواجهه ایران و آمریکا یک مواجهه ساده نبود، اما ملت ایران ملتی استوار است که سرافراز از این میدان بیرون آمد.
لاریجانی خطاب به سران استکبار جهانی تصریح کرد:ملت ایران در برابر زیاده خواهی های شما تا پای جان خواهد ایستاد.
وی با اشاره به اینکه بصیرت از نکات مهمی است که در نصوص دینی مورد تاکید قرار گرفته است ، اظهار داشت: مشاجرات و منازعاتی که در سال گذشته در کشور پیش آمد سایشهایی را ایجاد نمود که برخی نخواستند راه را ببینند اما ملت همیشه در صحنه، پاسخ آنها را داد.
وی گفت: مخاطراتی که برخی تصور میکنند می توانند برای ملت ایران ایجاد کنند همچون کفی بر روی آب است.
وی اضافه کرد: ملت ایران نیازمند آرامش است تا بتواند شرایط توسعه کشور را فراهم کند.
لاریجانی اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) امسال را به سال همت مضاعف و کار مضاعف نام نهاده اند، حرفی به قاعده و به زمان است چراکه برای تحقق سند چشم انداز بیست ساله باید گامهای بلندتری را برداشت.
رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبس از پتانسیلهای خوب معدنی برخوردار است ، خواستار گسترش این ظرفیتها شد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا